joi, 6 mai 2010

Ce ma enerveaza(2)

Salut, Kozmi aici. Dacă sunteţi un fan fidel al blogului nostru, probabil că deja ştiţi că azi e rândul meu să scriu un post despre lucruri care mă enervează. Dacă nu, să ştiţi că azi e rândul meu să scriu un post despre lucruri care mă enervează.

Spre deosebire de irascibilul meu coleg şi prieten, eu nu mă enervez din orice. Dar şi când mă enevez, fac ca Nichita în emisiunile lui Capatos.

Şi ştiţi ce mă enervează pe mine? Vânzătoarele. Eh, nu toate. Majoritatea. Cele despre care vreau să vorbesc se împart în mai multe categorii. Pun pariu că şi voi aţi întâlnit măcar o categorie din cele care o să le descriu mai jos. Astfel, avem:

1. Vânzătoarea frustrată care te serveşte în scârbă. Aceasta are între 30 şi 40 de ani, cel puţin o căsnicie de rahat şi o carieră ratată de manichiuristă, motive pentru care se poartă cu tine ca şi cu ultimul om. Am observat că în categoria asta se încadrează în special vânzătoarele de mezeluri. Nu ştiu dacă o fi vreo coincidenţă, dar eu când le atrag atenţia că au pus 500 de grame în loc de 300 şi le văd cum reacţionează, dandu-şi ochii peste cap şi mimând din buze o injurătură, îmi vine să le îndes salamul pe gât.

2. Vânzătoarea "poliţist". Aceasta se găseşte, evident, în alimentare. Cum intru în magazin mă ocheşte. Şi în timp ce mă plimb printre rafturi, nehotarărât, o simt parcă suflându-mi în ceafă şi privind la mine cu ochii-i ageri de şoim, gata să mă acuze oricând că vreau să-i fur muştarul. Şi dacă din întâmplare aleg un produs şi ulterior mă răzgândesc şi-l pun la loc vine la mine cu un aer malefic şi întreabă ofensată: "Ai de gând să cumperi ceva sau nu?"  "Da, am de gând sa cumpăr un cuţit de bucătărie şi să-ţi scot ochii cu el", îmi spun în gând şi ies calm din magazin, punând la loc coşul gol.

3. Vânzătoarea pitzipoancă matură. Aceasta este mereu coafată "pă trend" şi are machiaj de prostituată. Permanent o gaseşti la bârfă cu fetele, fie la telefon, fie în faţa magazinului la ţigară. Şi dacă tu, porc mizerabil de client ce eşti, îndrăzneşti să-i întrerupi conversaţia, o să-ţi arunce o privire veninoasă şi, vădit ofensată, o să te intrebe cu un aer flegmatic ce doreşti. Şi dacă ai o listă lungă de cumpărături şi la un moment dat eziţi, ea va scoate un oftat prelung, semn ca tu, bou nesimţit, nu faci altceva decât să-i iroseşti timpul. Si atunci e momentul în care îţi vine să-i iei ţigara din mână şi să-i dai foc la părul îmbâcsit de fixativ.

4. Vânzătoarea insistentă. Aceasta te aşteapta la intrare şi de la primul contact, vrea sa ştie totul despre tine: ce cumperi, de ce cumperi, câţi bani ai, unde locuieşti, la ce vârstă ţi-ai pierdut virginitatea.  Şi ce naiv eşti când crezi că dacă îi explici frumos că nu ai nevoie de ajutor, ea va înţlege! Dimpotrivă, va deveni dintr-odată bitchy şi, în timp ce te uiţi la haine, va veni la tine şi iţi va atrage atenţia zâmbind că "Aceasta cămaşă costă 150 de lei, ne pare rău..." Şi pe moment iţi vine să-i cumperi cămaşa afurisita şi să-i plăteşti cu monede de 1 ban ca sa numere până-i sângerează ochii.

Si bonus: 5. Vânzătoarea-turist. Ea te va întâmpina mereu cu binecunoscutul şi ardelenescul "Mitcherz?" E inutil să descriu sentimentul de frăţie între popoare care te cuprinde la auzul dulcilor vorbe.

Cam astea sunt tipurile de vânzătoare enervante de care am dat pana acum. Or mai fi si altele.


Şi ştiţi ce mă mai enervează? Bloggeri aroganţi care se plâng că îi enervează te miri ce :)



Pe tine ce te enervează?

5 comentarii:

  1. Mai e vanzatoarea antreprenoare care iti va spune ca bluza iti vine perfect, desi e cu 3 marimi mai mare :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Adevarul e ca si tu ai fi la fel daca ar trebui sa stai 8 ore in picioare si sa le faci pe plac tuturor mofturosilor. (Pe de alta parte, I agree).

    RăspundețiȘtergere
  3. mie acum imi place ca te intreaba pe ungureste:X...mi dor de unguri:))

    RăspundețiȘtergere
  4. mda...zici de vanzatoare pitipoance?:)) ce zici de bloggeri cocalari?:))

    RăspundețiȘtergere
  5. @Alex
    Inca nu m-am gandit sa scriu despre bloggeri cocalari. Dar daca te gandesti sa-ti faci blog, as scrie despre tine...

    RăspundețiȘtergere